Endret: 26 okt 2016     Opprettet: 13 aug 2015

Praksis for tilkalling av heismontør ved driftsstans

Borettslaget har en drifts/serviceavtale med KONE heis som har levert og installert heisene i borettslaget. Dersom noen er innestengt i heisen i forbindelse med stans, rykker heismontør ut i løpet av svært kort tid. Hjelp tilkalles via callingen i den aktuelle heisen.

Ved annen driftsstans sendes melding til styreleder: 982 44 987.

Ved driftsstans (uten personer direkte involvert) rykker montøren ut innen tre timer i ordinær arbeidstid (0700-1500). Etter ordinær arbeidstid vil reponstiden være lenger.

Styret tilkaller montør utenfor ordinær arbeidstid og i helger dersom det er rullestolbruker(e) i den aktuelle oppgangen. Dette betyr at en driftsstans i oppganger uten rullestolbruker(e) etter kl 1500 vanligvis ikke utbedres før neste morgen/formiddag.